tarafagarasului.eu - Instituţie nonformală care funcţionează ca un generator de proiecte, campanii, concepte, evenimente, face demonstraţii de atitudine şi exerciţii de sensibilitate! SCOP: revitalizarea prin redescoperire, conservare, trăire şi promovare a Ţării Făgăraşului, românismului şi creştinismului! Instituţie Virtuală cu Aplicaţii Reale, care propune o viziune proprie asupra a ceea ce înseamnă locuri, oameni, obiceiuri, cultură autentică din Ţara Făgăraşului şi armonizarea acestora cu timpurile prezente. Motto ul proiectului "... pentru ca toată lumea să audă de Ţara Făgăraşului! Numai lucruri bune..." Nu suntem o alternativă la ceea ce fac autorităţile locale sau alte organizaţii pentru promovarea acestei zone binecuvântate, ci o completare de bun simţ, cu intenţii dintre cele mai bune. Poveşti frumoase şi pe contul nostru de facebook TARA FAGARASULUI (punct EU)

duminică

TARA FAGARASULUI "in vizita" la Bucuresti


Un fel de cronica post event...

S-a intamplat pe 12 si 13 martie. A fost un mic eveniment pe care l-am gandit pentru comunitatea de fagaraseni aflati in Bucuresti, pentru cei care- si doreau sa faca cunostinta cu noi, sau cei care ne iubesc asa, pur si simplu... Am asteptat ceva vreme pana sa ne hotaram unde "descalecam". Aveam nevoie de un loc special pentru conceptul nostru care reuneste intreaga poveste a Tarii Fagrasului,  in viziunea noastra... Asa ca l- am asezat la  Earth Market/Târgul Ţăranului, la invitaţia Asociaţiei Grupul de Iniţiativă Radu Anton Roman si  Slow Food Bucureşti Valahia Gusturilor.  Am vrut sa ducem in capitala aerul proaspăt din munţii Făgăraşului, oamenii veseli, hainele frumoase, mâncarea gustoasă, suveniruri mândre pentru cei cu dor de casă, imagini cu locuri şi oameni din satele dintre munţi şi Olt. Slow Food Ţara Făgăraşului şi Slow Food Bucureşti Valahia Gusturilor sunt două din cele 10 grupuri Slow Food din România care organizează activităţi dedicate renaşterii produselor locale, parte a patrimoniului cultural imaterial românesc. Earth Market/Târgul Ţăranului este prima piaţă turistică Slow Food din România si cred ca putem sa spun cea mai civilizata locatie pentru astfel de evenimente. Combinatia a fost perfecta, din punctul nostru de vedere, si datorita unui alt segment- reper in ceea ce priveste evenimentele new style, deoarece tot aici se afla the ark, unul dintre cele mai cool si in trand locuri de eveniment pe stilul  modern-tip din Romania. Aici am putut construi un fusion intre vechi si nou, la nivel de mesaj si vestimentatie. Tocmai ca ideea noastra sa poata sa fie receptionata corect de cat mai multa lume si povestea sa aiba un impact mai mare.


Am avut trei batrane imbracate in costume populare autentice, o expozitie de ii foarte vechi, 2 gazde  tinere din Tara Fagarasului imbracate de stilisti intr o combinatie old-new school, am avut pop art, am avut colectia de hainute mandra chic ( care imbina, pe principii vintage, vechiul cu noul -  un exemplu de piesa: body new style, caruia i au fost aplicate maneci tesute in razboi si un guleras animal print din blana ecologica) Am avut, din aceeasi colectie, brosele pe rete cu mesaje regionalism, scrise pe bucatele de piele colorata, care au peste tot un mare succes... Am avut  un preview la o colectie fashion semnata de Laura Hincu, care va lansa in curand costumul popular minimal, o colectie ultra chic, moderna, de purtat prin cluburi, care este de inspiratie Tara Fagarasului, care respecta linia cusaturilor, croiuri, povestea elementelor traditionale de costum din zona noastra insa nu este etno, batraneasca, este uber cool, vorba romanului! Pe partea de pop art am avut cateva colaje inspirate de vorbele unor oameni care conteaza enorm pentru noi, care se trag de pe aici: de la Badea Cartan, la Octavian Paler, Radu Anton Roman, pictorul Stefan Caltia, Ion Gavrila Ogoranu, conducatorul rezistentei impotriva comunismului din Muntii Fagarasului ( personajul principal al filmului portretul luptatorului la tinerete) parintele Arsenie Boca...Am avut merInDar-ele, tesute in razboi de suveica noastra ce colinda lumea, saculeti pentru ceai din materiale lucrate in casa si dichisite cu rete (dantele facute iarna, in sezatori, cu mana -  hand made veritabil). Am avut o colectie de icoane pe sticla din Tara Fagarasului, semnate Mihaela Laslo.  Am avut " păpară cu carne din borcan, murături, sarmale de post sau de dulce cu mămăliguţă, colivă, orez cu lapte şi prune uscate, ciorbă de şelată cu păpară, ciorbă de gogoaşe cu tarcăn şi afumătură, slănină, brânză, ceapă... "

A fost cel putin interesant si cu siguranta o sa ne mai "intamplam" prin Bucuresti, pentru ca sunt foarte multi cei care iubesc Tara Fagarasului, ii duc dorul si ne astepata  cu drag! Am observat insa, un amanunt, de care o sa tinem, categoric cont: fagarasenii asteptau ceva traditional taranesc, care sa le stampere dorul de casa - scapand din vedere miile de reguli ale lumii de azi, pe care noi am incercat sa le respectam. De la norme elementare de productie, locatie, design in spatiul altuia care respecta niste alte coordonate pana la realitatile care mai sunt  acasa ( poate ar fi mai bine spus: nu mai sunt ) In schimb, ceilalti, care au venit sa cunoasca Tara Fagarasului,  au apreciat nota in care am incercat sa o armonizam "tara noastra", cu vremurile prezente si le a placut tare mult de "Tara Fagarasului"...

Am purtat tot timpul cu noi motto ul proiectului nostru tarafagarasului.eu: "... pentru ca toata lumea sa auda de Tara Fagarasului! Numai lucruri bune..."



follow up:

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu