tarafagarasului.eu - Instituţie nonformală care funcţionează ca un generator de proiecte, campanii, concepte, evenimente, face demonstraţii de atitudine şi exerciţii de sensibilitate! SCOP: revitalizarea prin redescoperire, conservare, trăire şi promovare a Ţării Făgăraşului, românismului şi creştinismului! Instituţie Virtuală cu Aplicaţii Reale, care propune o viziune proprie asupra a ceea ce înseamnă locuri, oameni, obiceiuri, cultură autentică din Ţara Făgăraşului şi armonizarea acestora cu timpurile prezente. Motto ul proiectului "... pentru ca toată lumea să audă de Ţara Făgăraşului! Numai lucruri bune..." Nu suntem o alternativă la ceea ce fac autorităţile locale sau alte organizaţii pentru promovarea acestei zone binecuvântate, ci o completare de bun simţ, cu intenţii dintre cele mai bune. Poveşti frumoase şi pe contul nostru de facebook TARA FAGARASULUI (punct EU)

luni

atelierul cu poveşti vechi de iarnă...


" Dacă tot avem acasă la noi, pe deal, cea mai frumoasă biserică din lume, să o arătăm şi altora! Dacă tot avem costume populare atât de autentice şi dichisite, ar fi păcat să nu ne mândrim cu ele! Dacă încă mai sunt poveşti vechi şi oameni care ştiu să le spună atât de frumos, să le împărtăşim tuturor celor ce vor să le asculte!" Pe 1 decembrie 2012, Muzeul de Pânze şi Poveşti din Mândra a organizat primul atelier cu poveşti vechi de iarnă! Invitaţi: Răzvan Voiculescu (unul dintre cei mai buni artişti vizuali din România) care pregăteşte albumul naţional şi filmul documentar    "ROST - Esenţe, gusturi şi stări româneşti", câţiva prieteni regizori, artişti fotografi, iubitori de autentic românesc de la Cluj, Braşov şi Bucureşti, ceata de feciori şi fete din sat, tanti Măria lu Marcu, Hirica lu Pătrânjel, Genu lu Butum, părintele Mitu! Şi ne-am apucat de povestit ! A fost o zi în care am redescoperit, trăit, conservat şi promovat românismul şi creştinismul aşa cum nu aţi crede că mai este posibil în zilele noastre!  (Alina Zară)



Frânturi de poveste:

"Cred că plâng sfinţii în icoanele de deasupra noastră de dragul copiilor ăstora! Îs aşa de aşezaţi, de frumoşi şi plini de rost când intră în biserică, de îmi tremură sufletul ori de câte ori mă uit la ei! Şi domnii eştia de la Bucureşti lăcrimează! Bag samă că or înţeles că încă mai sunt locuri prin ţara asta în care se păstrează o făclie de veghe! Bate vântul ce-i  drept cam tare în ultima vreme, dar ţinem de ea să nu se stingă.."  

" Or colindar băieţii noştri de s-or zguduit păreţii bisericii. Staţi liniştiţi, n-au zidurile noastre nicio crepătură! Îs obişnuite să tune ficiorii cu vestea naşterii lui Isus, de mai bine de 300 de ani pe dealul ista al nost " 













fotografii: Marius Blană şi Mihai Sin



2 comentarii:

  1. Superb,o tara binecuvantata,...TARA FAGARASULUI,,-mi-ar placea sa locuiesc acolo.Unde putem asculta colinzile lor? Sanatate ,succes si sarbatori fericite tuturor.

    RăspundețiȘtergere
  2. foarte frumos... si eu am radacini in tara fagarasului si am fost si eu in ceata, la vremea mea, iar de fiecare data cand vad imagini cu tineri imbracati ardeleneste imi trezesc unele amintiri pe care nu cred ca le voi uita vreodata! va astept cu postari din vad! va doresc multa sanatate si sa aveti parte numai de lucruri bune!

    RăspundețiȘtergere