tarafagarasului.eu - Instituţie nonformală care funcţionează ca un generator de proiecte, campanii, concepte, evenimente, face demonstraţii de atitudine şi exerciţii de sensibilitate! SCOP: revitalizarea prin redescoperire, conservare, trăire şi promovare a Ţării Făgăraşului, românismului şi creştinismului! Instituţie Virtuală cu Aplicaţii Reale, care propune o viziune proprie asupra a ceea ce înseamnă locuri, oameni, obiceiuri, cultură autentică din Ţara Făgăraşului şi armonizarea acestora cu timpurile prezente. Motto ul proiectului "... pentru ca toată lumea să audă de Ţara Făgăraşului! Numai lucruri bune..." Nu suntem o alternativă la ceea ce fac autorităţile locale sau alte organizaţii pentru promovarea acestei zone binecuvântate, ci o completare de bun simţ, cu intenţii dintre cele mai bune. Poveşti frumoase şi pe contul nostru de facebook TARA FAGARASULUI (punct EU)

sâmbătă

masa de sărbători în singurătate ...

Leicuţa Ana are peste 80 de ani. Stă sângură, da masa de sărbătoare-i masă de sărbătoare, chiar dacă nu-i mai trece nimeni de multă vreme pragul. "Cum mai poci şi io. De-ale porculii, am făcut neşte chiftele, brânză telemea că am o văcuţă care mai dă lapte, cătărigi... Şi pituca o fac sângură. Am neşte forme şi ute ce faină iese, mai ceva ca haia de la coperativă. Am cumpărat numa neşte măsline d-elea grase, că tare-mi mai plac, neşte caşcaval afumat de la ciobăniţa, vecina, că-l face bun şi cunosc toate oile, şi muştar! Ardeii tot i-o i-am băgat azi toamnă, tăiaţi mărunt cu oţăt... c-am făcut şi-o ciorbă acră! Nu poftiţi la masă?" Am poftit! Ni se rupea sufletul de rugămintea şi singurătatea din ochii ei!
Tine in fiecare an si un "porculean". Se trezeste când crapă zorile, are gaini, animale si o gradinuta. seara ceteşte la o veioza veche de lângă pat, în loc să se uite la OTV, cum fac multi vecini de-ai dumneai! De aia nu prea mai are "vorbitor" cu nimeni, că nu mai e "in tema" cu se se intampla in lume! E de o puritatea uluitoare (Masa era aşa, fără să ştie că venim...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu