tarafagarasului.eu - Instituţie nonformală care funcţionează ca un generator de proiecte, campanii, concepte, evenimente, face demonstraţii de atitudine şi exerciţii de sensibilitate! SCOP: revitalizarea prin redescoperire, conservare, trăire şi promovare a Ţării Făgăraşului, românismului şi creştinismului! Instituţie Virtuală cu Aplicaţii Reale, care propune o viziune proprie asupra a ceea ce înseamnă locuri, oameni, obiceiuri, cultură autentică din Ţara Făgăraşului şi armonizarea acestora cu timpurile prezente. Motto ul proiectului "... pentru ca toată lumea să audă de Ţara Făgăraşului! Numai lucruri bune..." Nu suntem o alternativă la ceea ce fac autorităţile locale sau alte organizaţii pentru promovarea acestei zone binecuvântate, ci o completare de bun simţ, cu intenţii dintre cele mai bune. Poveşti frumoase şi pe contul nostru de facebook TARA FAGARASULUI (punct EU)

miercuri

leacuri băbeşti...

Schinul vânăt...



Moşul Gheorhe are 72 de ani. La -15 grade umblă cu cămaşa deschisă la chept , un laibăr de lână, pufoaica şi o căciulă de vulpe. E vânător... de câteva zeci de ani face zilnic drumuri lungi pe jos, cu sau fără treabă. Iarnă, vară... E rumen in obraji şi sănătos tun. Am fost să-l iau ieri din Vad, unde se dusese să taie un porc. Tuşam "de-mi ieşeau ochii din cap". Mi a zis răspicat: tica moşului, ia să vii să-ţi dau io leac de nu mai ai treabă. Mânci ceapă şi usturoi şi faci ceai de schin vânăt (buruiana de cârtiţe, buruiana zmeului, mărăcine sau scai albastru, scai mneriu, scai vânăt, spin albastru, spin de mucedă, spinul vântului)
Am aflat că nu creşte oriunde, doar pe coasta din spatele grădinii noastre. Că bătrânii îl foloseaua să potolească tusea convulsivă si că e, oarecum, pe cale de dispariţie (creşte cu fiecare an ce trece tot mai puţin, iar in plus, primăria vrea să niveleze coasta şi să facă un loc de casă ...)

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu